RSS

Husmorstips

04 Jul

Husmorstips nr 1.

Om man ska baka kanelbullar är det bra att man kommer ihåg att man behöver pensel till pensling och tillräckligt många plåtar till en full sats. Annars måste man lämna en jäsande deg och springa bort till sin svägerska hundra meter bort, väcka henne, och låna en pensel. Och sen får man slänga en tredjedel av degen för att den jäste sig gigantisk och det gick inte att vänta på att en av plåtarna blev ledig.

Med andra ord har jag varit väldigt produktiv idag och bakat kanelbullar. Jag blev jätteförvånad när jag tog ur dem ur spisen och  det faktiskt blev kanelbullar. De såg ju helt normala ut!

Så nu kan jag det.

Dessutom har jag hunnit slänga i två maskiner tvätt, så den här söndagen kan nog bli ganska bra.

 
1 kommentar

Publicerat av på juli 4, 2010 i Dag för dag

 

Ett svar till “Husmorstips

  1. lillasyster

    juli 4, 2010 at 01:01

    Jag får komma och smaka sen😉

     

Kommentera

 
