RSS

Polynomisk andragradsfunktion och psykologi

06 Sep

Det är sällan det verkligen är svårt, men den här dagen har varit en pärs för hjärnan, och jag är helt slut.

Matte som började bra gick över till ett stort frågetecken, och jag fattade ingenting. Jag kunde lösa uppgifterna, men inte på det sätt som stod i boken, vilket fick mig att ana att jag inte hade fattat, och se , redan nästa sida kom de, de polynomiska andragradsfunktionerna som man skulle lösa genom kvadrering. Tror jag. Som sagt fattade jag inte, så jag körde med symetri-linjen istället.

Sen skulle jag läsa psykologi. Det har jag fattat, fattat ganska mycket av faktiskt, men vi gav oss själva i läxa att komma på en situation att spela upp som redovisning på vårt grupparbete, och jag kommer inte på något. Varje gång jag tror att jag kommit på något, så har jag inte det, och det börjar bli lite jobbigt för min trötta hjärna.

Jag tror jag byter till historia snart istället.

 
1 kommentar

Publicerat av på september 6, 2010 i Plugg

 

Ett svar till “Polynomisk andragradsfunktion och psykologi

  1. Emelia

    september 10, 2010 at 09:31

    Bongiorno Ia! Hur är det? Bra hoppas jag! Jag hade ju faktiskt tänkt att komma lite tidigare, men det verkar som mârten blir det tidigaste jag kommer ialla fall!🙂 Vilken dag vill du att jkag kommer?🙂 Jag tror inte Sticks kan sova över, men hon kommer en dag iaf!😀

     

Kommentera

 
