RSS

Så rolig helg, och min idiotbror behöver förstöra allt

19 Sep

S och Em kom i fredags,  för att det var mâten, dvs det största som händer i min lilla ort på hela året.

S åkte hem på fredagen för att hon behövde plugga men Em stannade hela helgen, och vi hade skitkul. Det är sällan jag spenderar så mycket tid i sträck med någon av mina vänner och jag var riktigt förvånad över att  jag inte ville att hon skulle åka hem på lördagkväll, utan hellre ville att hon skulle stanna längre.

För mâten är kul, riktigt kul, och det är kul med film och mario och att bara prata också. Jag köpte fyrtio par strumpor, två sjalar, godis, serietidningar, choklad och cocostoppar och en blompedistal (fråga inte), ett armband och säkert någonting mer.

Vi såg två Mel Brooks-filmer, min favorit och hennes favorit, men jag är inte övertygad och tänker inte byta favvo. Men nu säger vi hejdå genom att gnugga armbågar.

Sen gick jag och röstade på miljöpartiet, för det är valdag idag och välja måste man. Och på vägen hem, förstördes hela helgens goda stämning.

Min idiotbror Krille tyckte det var en bra idé att bli hög och säga till mamma att någon skulle skära honom med kniv om hon inte gav honom sexhundra.

Men sen visade det sig vara låtsas-skurkar, för han var ju hög, och sen knuffade han vår reumatiska pappa och skrek och la sig på golvet och skakade, så Peter ringde polisen, och sen kom de, men Krille stack, så de ringde på backup, och åker väl fortfarande omkring och letar efter honom. Jag fick ringa becca och säga att hon inte fick gå hem, ifall Krille kommer dit.

Så blev min helg. Någon annan som vill dela med sig?

 
1 kommentar

Publicerat av på september 19, 2010 i Dag för dag

 

Ett svar till “Så rolig helg, och min idiotbror behöver förstöra allt

  1. lillasyster bexx

    september 21, 2010 at 11:28

    förutom den händelsen på kvällen så håller jag med om att det var en rolig helg🙂

     

Kommentera

 
