RSS

Dirty Dancing

26 Sep

 Dirty Dancing

Jag kan blunda när jag ser den här filmen, och bara njuta av musiken. Filmmusiken till den här filmen är en av mina mest spelade CD-skivor (förrutom Nightwish, Nickelback och Judas Priest). Denna film funkar att städa till.

Om man nu inte bara bryr sig om hur det låter, så är det en himla bra film att se på också. Jennifer Grey spelar Baby Houseman, som med sin familj åker upp till Kellermans hotell för sommaren. Där träffar hon sexiga dansläraren Johnny Castle, spelad av den nu avlidne Patrick Swayze. Förrutom dansen är det som vilken Harlequin-roman som helst, och jag läste sådana när jag var typ tolv tretton, vilket var ungefär samtidigt som jag fastnade för den här filmen.

Det här är lite av ett måste. Man bör ha sett den här filmen. Oavsett kön. Så det så. Jag lovar att k*ken inte faller av om man tittar på det här.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på september 26, 2010 i Film

 

Etiketter:

Kommentera

 
