RSS

Tänka om

14 Okt

När jag får en idé, då sätter jag den i verket omedelbart. Jag kan sitta med film i rutan varm och go, med godisskål och dricka och få för mig att nu ska jag städa toan och då gör jag det en halv minut senare.

Så när idén om tjänsteledigt fastnade i mitt huvud visste jag redan att den skulle vara där tills det blev tjänstledigt.

Jag har så tråkigt på mitt jobb. Jag får ångest av att gå dit. Det känns som det gjorde med att gå till skolan när jag (inte) gick på gymnasiet, med den skillnaden att jag kan gölra något åt det. Jag pluggar, vilket ger mig orsak, och jag får csn, vilket ger mig pengar.

Så så fort det bara går att fixa ska jag vara tjänstledig i tre månader.

Och när jag varit det ska jag jobba några månader för att se om det känns lättare, och flytta till Karlstad för att plugga redan till hösten och inte nästa vår som jag tänkt.

Så ska det bli, så ska jag göra.

Och eftersom jag tänkt ut hur det ska bli, så kommer det bli på exakt det här viset. Om jag inte av någon anledning inte skulle komma in, vilket inte känns särskilt troligt.

 
3 kommentarer

Publicerat av på oktober 14, 2010 i Plugg

 

3 svar till “Tänka om

  1. Sofia Magdalena Åsman

    oktober 14, 2010 at 10:19

    Så det så

     
  2. Emelia

    oktober 15, 2010 at 02:17

    Sounds good to me!😀

     
  3. Sanna

    oktober 16, 2010 at 11:50

    Låter som en mycket bra idé att lägga krutet på en sak i taget, dessutom är det ju ingen idé att fortsätta att gå till ett jobb som får en att må dåligt (och som heller inte behövs för inkomst för tillfället).
    Jag säger bara: Heja på så syns vi på universitetet nästa höst och kan käka tillsammans ibland!

     

Kommentera

 
