RSS

Vågmästarinnan, det är jag det.

25 Okt

Inte av någon särskild anledning, utan helt enkelt för jag ställde mig på vågen idag och fick goda nyheter.

Jag har vägt 120kg som mest. Men förra året, under sommaren och en bit på hösten gick jag ner tjugo kilo. Det kändes som om det var femtio, ärligt talat. I våras vägde jag mig igen, och då hade jag gått ner ett halvt kilo till. Sedan dess, framtills idag har jag minskat min vikt med fem kilo ytterligare.

Det är alltså nästan 20% av mig. De där 78kg jag kan väga som mest utan att räknas som överviktig känns inte alls särskilt långt borta nu.

Och det här är sånt som gör under för mitt humör. Allt funkar nu, allting. Det ska bli plugg, jag ska studera något, bli något, vara utbildad någonting, flytta till Karlstad där det finns mer att göra än här, och jag känner mig som om jag vägde trettio kilo max.

På köpet kunde jag idag köpa ett par jeans på Kappahl som passade, på första försöket, och satt snyggt, och som får mina ben att se ännu smalare ut.

Det går bra nu.

Det går så himla bra nu.

Jag går omkring och ler av bara ingenting. Så glad är jag nuförtiden, i denna annars så trista årstid är jag positiv och glad.

 
1 kommentar

Publicerat av på oktober 25, 2010 i Dag för dag

 

Ett svar till “Vågmästarinnan, det är jag det.

  1. Marie

    oktober 28, 2010 at 01:15

    Starkt! Förstår att det känns bra, för det är verkligen en stor prestation att minska med 20 procent.

    Och framförallt så ville jag säga att jag blev glad av att läsa att du går och ler och är så glad.🙂 Jag tror det kommer fortsätta gå bra och jag är övertygad om att du kommer lyckas skitbra med utbildningen. Stora peppkramar!

     

Kommentera

 
