RSS

Men…

06 Dec

Jag har varit ute på reseäventyr i helgen.

S skulle ha inflyttningsfest och jag och Em skulle sova där. Jag hade noga eftersökt hur jag skulle ta mig dit eftersom jag inte har körkort eller bil eller lust att skaffa någotdera.

Så jag bokade mig en biljett med Swebus, och så skulle jag köpa Respass när jag kom fram till Karlstad för att kunna åka med lokaltrafiken (och så är det bra att ha ett). Resan gick snabbare än vanligt, eftersom jag satt och räknade hur många gånger RixFM irriterade mig med att påstå att gamla låtar är nya och fräscha (fyra på en timma). Kom fram till Karlstad och skyndade mig in och tog nummerlapp. Står där och väntar och så ser jag ner på mina händer.

Det är något som inte stämmer. Jag tittar ganska länge tills jag kommer på att min andra väska ligger i bagageutrymmet på bussen. Stress stress stress men som tur är har bussen inte åkt ännu. Köpa respass gick bra, och jag ställer mig på rätt hållplats och ser att det är bara fem minuter kvar tills bussen jag ska med kommer. Det är en annan buss som kommer samtidigt. Den bussen stannar. Min buss däremot, den kör om på utsidan och fortsätter. Den stannar alltså inte.

Så det blir till att börja gå. Nu är det ju inte jättelångt att gå, men det var ändå väldigt kallt, så jag var ganska irriterad över att bussen bara åkt förbi mig.

Jag hade bra vägbeskrivning, så jag hittade ganska väl, även om det kändes lite smått nervöst. Jag har ju inte spenderat så där väldigt mycket tid i Karlstad om man inte räknar shopping i centrum och Lila Arenan, så att gå i en vilken riktning som helst var pirrigt. Det gick bra i alla fall, vi hade kul, åt pizza, sov ganska gott, och spelade kort i fem timmar dagen efter.

Och så kom vi på att jag skulle åka med Em hem till Arvika istället för att ta bussen hem. Kul, tänkte vi, jag kunde se på hennes nya lägenhet, och sen lifta med pappa som skulle åka genom Arvika sent på kvällen.

Hennes lilla medelhavsbil såg ganska frusen ut när vi kom ut, men vi får bort det mesta av snön (ingen parkeringsböter som tur är, trots att hon stått olagligt i nästan ett dygn). När vi svängde ut från S. kom Em på att hon skulle dra ner rutorna för att få bort den sista av snön. Men rutan på passagerarsidan, den fastnar nere, av kylan. Så vi kör lite mer än tre mil med rutan nere på min sida, innan vi stannar och lyckas dra upp den, eftersom bilen då blivit varmare.

Sen hade vi kul i hennes ganska kalla nya lägenhet där elementen inte funkar i flera rum innan jag åkte med pappa hem.

Så det där var min helg.

 
2 kommentarer

Publicerat av på december 6, 2010 i Dag för dag

 

2 svar till “Men…

  1. Emelia

    december 8, 2010 at 12:55

    Men nu är det varmt!🙂

     

Kommentera

 
