RSS

4 dagar kvar

30 Dec

Nu ska jag bara jobba fyra dagar till. Nyåesafton, nyårsdagen, måndag och onsdag. Och bara en av dem är stängning. Underbrart, eller hur?

Det ska bli så underbart fantastiskt skönt att vara ledig nu, så det är ofattbart.

Jag ämnar inte recensera Hamlet, eftersom Shakespeare är och kommer alltid vara i en klass för sig och ej jämförbar med någon annan, men seriöst ”Syndigt ord sover sött i dumt öra”. Smaka på den meningen. Är det bra? Sådana förolämpningar tror jag inte finns nu förtiden.

Jag hoppar vidare till Strindberg och har börjat läsa Fröken Julie. Men jag gillar det inte. Strindberg ligger lågt på min uppskattningsskala.

I övrigt har jag sett på Alice i Underlandet, en film som jag förväntade mig att inte skulle gilla, men som faktiskt var helt okej. Lite lite mer än bara okej.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på december 30, 2010 i Böcker, Film

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
