RSS

Planer planer planer

27 Jan

Äntligen fick jag mig tillskickad den nya katalogen från Karlstad. Jag försökte tre gånger, och fick den gamla hela tiden.

Men nu har den kommit! Och därmed har jag suttit och planerat och planerat, och efter viss betänkande kommit fram till följande;

Jag vill läsa 127,5 hp i Litteraturvetenskap. Och sedan ytterligare 585 poäng. Så de 585 poängen måste jag få ner till 52,5. Det låter väl enkelt, va? Jag tycker att så mycket är intressant, det är det som är problemet. Om jag bara hade två intresseområden, då hade det ju varit enkelt, bara att fylla på med det andra, men som det är har jag sju ämnen jag gärna läser något ur, förutom Litteraturvetenskap.

Men det lutar mot engelska. Eller Historia? Eller psykologi? Eller genusvetenskap? Eller… och så vidare. Men säkert engelska.

Bläh, beslutsångest!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på januari 27, 2011 i Plugg

 

Kommentera

 
