RSS

Du och jag, Barbie

21 Jul

I tisdags var jag och Becca i Karlstad för att kika på min framtida bostad. Det gick ganska bra, förrutom att det tog trettio minuter i kö hos kbab för att få låna nyckel, och sedan ytterligare ganska mycket tid för att ta reda på exakt vilken lägenhet det var. Det blev en hel del knackande på för att se om någon var hemma följt av att testa nyckeln i deras dörr. Till slut hittade jag rätt, med hjälp av Sanna och en av Sannas grannar.

Balkong. Åh, jag får en balkong. Jag som har ett så snyggt balkonggolv att lägga, som jag inte trodde jag skulle kunna få plats till. Det var en trevlig överraskning. Större badrum än jag räknat med, så stort att jag får plats med den snygga golvhyllan jag har på mitt badrum nu, som inte heller trodde jag skulle kunna få plats till. Ännu en trevlig överraskning. Ganska nya (eller iaf snygga) tapeter, även en trevlig överraskning. Köket var rosa. Jag fick nästan lite lust att bli blond och köpa rosa klänningar och högklackat. Det kanske skulle gå att hålla ordning i denna lilla lägenhet, om man hette Barbie, menar jag?

Ganska nya vitvaror, så det kändes positivt och fräscht. Men jag får inte plats med min frysbox, min diskmaskin, och i nuläget vet jag inte var jag ska göra av min mikro.

Efter att tänkt till och tänkt om, så tror jag att jag nhittat en möblering som funkar, och som låter mig behålla alla möbler jag vill ha och betalat så dyrt för. Ska göra lite sista mätningar när jag åker för att hämta nyckeln den första augusti. Jag hoppas i alla fall att jag ska kunna orka bo där i ett år, och att jag kan hitta något annat då.

Men i nuläget har jag en positiv attityd och tänker minsann göra mig så hemma som bara går.

 
1 kommentar

Publicerat av på juli 21, 2011 i Dag för dag

 

Ett svar till “Du och jag, Barbie

  1. Marie

    juli 30, 2011 at 11:10

    Åh vad skönt att du fått tag på en lägenhet nu! Och extra kul att det är just där Sanna bor.🙂 Jag bor cirka 30 minuters gångväg därifrån!

     

Kommentera

 
