RSS

Du

08 Aug

Jag orkar snart inte vara din vän mer, när det ju inte känns som om du är min.

Kan du fatta hur det känns när du slutar höra av dig till mig, bara för att du har tillgång till fler personer nu än du hade förut? Kan du fatta hur det känns när du och jag sitter och gör planer på att vi och våra gemensamma vänner ska göra det och det, och sen gör du planer med bara dem, och glömmer bort mig? Jag är så trött på att hela tiden läsa och höra om vad du och dina vänner, och du och våra vänner har hittat på tillsammans, och jag får sitta där och fråga varför inte jag fick vara med? Det är så svårt att inte ta det här personligen att jag ibland vill ruska om dig och skrika på dig att jag också finns, jag finns också, och jag fick inte vara med på det och det, för det var ingen som brydde sig om att fråga mig.

Jag dög ju förut. Men sanningen är väl, att nu, nu duger inte jag, för nu kan du träffa dina andra vänner oftare. Förstår du vad ont det gör? Förstår du vad ensam jag känner mig när du inte ens bryr dig om att kolla med mig om jag kunde. Förstår du vad tanklös du är, som inte ens tänker på att jag fattas?

Eller så tycker du att det är skönt utan mig. Och det är det som känns värst. Varför ska jag behöva krypa ihop på golvet och grina för att jag är ful, fet, äcklig, tråkig och så lätt att bara glömma bort? Jag kan inte kolla internet innan jag ska lägga mig, för då får jag gråta i en halvtimma i sängen för att ni återigen, gjort något utan mig, som jag hade kunnat följa med på, om ni bara sagt något i förväg.

Du gör mig så ledsen.

 

Men det här kommer du såklart inte ta åt dig av?

 
1 kommentar

Publicerat av på augusti 8, 2011 i Dag för dag

 

Etiketter:

Ett svar till “Du

  1. Maria

    augusti 16, 2011 at 04:12

    Usch vad jag känner igen mig! Det här inlägget är något som jag skulle ha kunnat skriva själv för bara några år sedan…

    (Fast jag skulle dock aldrig vågat publicera det på internet, inte där folk kunde hitta mig).

     

Kommentera

 
