RSS

Nervis nervis nervis

29 Aug

Så! Då är man hemma i lägenheten, inflyttningsfest har kommit och gått, första nattgästen sovit färdigt och åkt hem, och jag ska till skolan om fjorton timmar för min allra första kursintroduktion.

Festen var kul, men jag har för mycket kvar i mitt kylskåp. Så någon får komma hit snart och hjälpa mig att dricka upp det.

 

Jag var ute till universitetet idag för att lära mig att hitta, men fick nästan halv panik de första fem minuterna för att det var så otroligt mycket folk som gick omkring i allt för stora grupper, så jag gick till första bästa dörr som visade sig vara dörren till biblioteket. Ganska lyckat. Passade på att hitta hyllan för litteraturvetenskap, så nu vet jag var den är. Sen gick jag för att hitta den sal jag ska vara i imorgon, så jag inte behöver stressa för att jag gått fel.

Så nu hittar jag: Toaletter, Viktiga böcker, Första salen, och ett ställe där det fanns mikro. Jag klarar mig med andra ord.

 

Men jag är så otroligt nervös att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Tänk om alla är jätteotrevliga?

 

 

 
1 kommentar

Publicerat av på augusti 29, 2011 i Plugg

 

Ett svar till “Nervis nervis nervis

  1. mrsforsberg

    augusti 29, 2011 at 11:35

    Det hjälper mycket att veta det viktigaste. Håller tummarna för dig! Det kommer att gå superbra!🙂

     

Kommentera

 
