RSS

Första veckan

02 Sep

Så, nu var första veckan av universitetet avklarad.

Det var väldigt skönt att komma första dagen och se Jesper. Så jag kände någon i alla fall, och vi hamnade i samma studiegrupp, vilket också är bra, eftersom jag vet att han inte slackar.

Jag lärde mig namnen på fem andra personer, och jag ska nog snart prata med dem också, så fort det finns möjlighet.

Första lektionen gick också ganska bra, förutom att vi inte hann allt vi skulle göra, och vi nog är för stor grupp för att faktiskt hålla diskussioner om vad litteratur är för något, men annars var det skoj. Om jag nu bara orkar vara lika disciplinerad hela terminen så ska det nog gå bra, för jag har varit mycket ambitiös med att ta anteckningar, och att sedan skriva om dem på datorn och fylla i med mer info från böckerna, för att det ska bli enklare att läsa på.

Denna helgen ska jag:

1. Städa.

2. Åka till Ikea och till Bergvik, för att köpa toalettborste och nya kläder.

3. Beställa min nya säng

4. Läsa 35 sidor i en ytterst tråkig bok som heter Litteraturens Historia i Världen

5. Läsa färdigt Don Quijote

6. Läsa om Mörkrets Hjärta, men den här gången på engelska.

7. Hinna göra något kul

8. Sova

Det är min helg.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på september 2, 2011 i Litteraturvetenskap

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
