RSS

Ny ordning i filmhyllan

24 Feb

Jag ska organisera om min filmsamling. Just nu är det ordnade efter färg, vilket ser otroligt snyggt ut, men som har sina nackdelar

För det första är det ganska svårt att komma ihåg precis vilken färg en film har. Särskilt ifall de var blå eller svarta. Vissa filmer har också ena delen svart och andra delen blå t.ex.  Det är också ganska oflexibelt, och svårt att få in nya filmer. Och dessutom ett ganska ytligt sätt att ordna filmer. Ungefär som att vissa av mina böcker är ordnade efter storlek, vilket jag egentligen inte heller gillar.

Så nu ska jag byta sätt att ordna in dem. Mitt förra sätt var ju ännu svårare, så komplicerat att det var svårt att förklara ordentligt, och det tog ENORMT med tid att få in allihop.

Efter någon sorts genre tror jag. Men inte som om man skulle hyra film, utan efter andra genrer. Det ska in i det längsta gå att undvika Drama, Komedi och Action till exempel. Vissa genrer kan vara svårt att hålla sig borta från, som t.ex. Sci-Fi och kanske rentav barn, men vi får se hur det går.

 
1 kommentar

Publicerat av på februari 24, 2012 i Film

 

Ett svar till “Ny ordning i filmhyllan

  1. Emelia

    februari 24, 2012 at 11:45

    Hah! Vi hade samma tanke! Jag ordande om i min hylla idag faktist! Men jag körde huller-om-bullermetoden. Blev nöjd.

     

Kommentera

 
