RSS

ugh

02 Jul

Om man bor där jag bor, som är väldigt känt som ett invandrartätt område, (och det är ju helt sant), då är det bra med tolerans. Detsamma borde ju gälla om man då jobbar i den butik som ligger i detta område.

En av mina nya arbetskamrater har inte riktigt insett detta. Efter att ha stängt med henne tre kvällar i rad så fick jag nästan lust att smälla till henne när ännu en kommentar om hur jobbiga ”de” är. Och jag står där och försöker säga emot utan att skälla ut henne, eftersom vi nyss träffats och måste dras med varandra, vilket blir svårare och svårare ju oftare jag ser henne vara otrevlig mot alla som inte talar helt perfekt svenska. Men helgen tog slut till slut.

Ingen sömn typ, för det stod en bil på parkeringen med larmet i gång i två nätter. Söndags morse gick jag upp och satte en arg lapp på den innan jag gick till jobbet. Jag skrev att om bilen höll mig vaken en natt till skulle jag kasta ägg på den. Nästa natt var bilen tyst. Vilken tur va?

Idag stängde jag i alla fall inte. Kunde inte gå hem på rätt tid, för det var mycket folk och jag behövde vänta på att någon mer ordinarie personal kom fram till kassan, eftersom de två som satt där var helt nya. Jag menar jag är ju också ny, men jag är inte ny ny. Jag kan ju nästan allt redan, och ingenting som jag inte kan är akut. Så jag kunde inte i gott samvete bara gå innan hon den andra kom tillbaka med växeln. En kvart sen var jag.

… och nu ska jag plugga… eller spela GuitarHero (nytt rekord på FadeToBlack: 584 noter i rad)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juli 2, 2012 i Dag för dag

 

Kommentera

 
