RSS

ansökningar och sånt

03 Okt

Har idag skickat in mitt PM för uppsatsen, där jag påstått att det går att göra en ekokritisk läsning av Frankenstein. Så nu ska jag ta mig igenom 2000 sidor i teori för att se vilka kanske 500 sidor som är relevanta. Och så kanske jag ska läsa Frankenstein igen…

 

Upptäckte i vild panik att anmälan för vårterminen är öppen. Jag trodde det var oktober-november, inte september-oktober. Tur att jag upptäckte det! Det bästa med att läsa fristående kurser, det är att efter man lagt till 30p-kursen man tänkt läsa kan man sitta och surfa runt på alla universitet och högskolor på jakt efter små 7,5pkurser på distans som man kanske vill roa sig med. Hittade bl.a. en om Shakespeare, en om vampyrer och en om nobelpriset i litteratur. Och en avancerad kurs (jag får ju läsa sådana till våren om min uppsats blir godkänd) om det kusliga i litteratur, film och konst. Den vill jag ju helst ha såklart.

Jag har nu valt engelska. Men men men. Jag känner inte riktigt att jag vill. Jag vet att om jag kommer in och väl börjar, så kommer jag att tycka det är kul och jag kommer fortsätta med det, och skriva c-uppsats i engelska så småningom, men just nu känner jag mig lite avig. Inte än, liksom. Så det kan kanske sluta med att jag läser ekofilosofi istället, som jag också sökt, och som verkar skitintressant.

Jag blir nog miljöaktivist när jag blir stor, om jag inte blir fil.Dr.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på oktober 3, 2012 i Plugg

 

Kommentera

 
