RSS

Gustav min Gustav

15 Nov

Jag var hemma hos storasyster i helgen och passade hennes barn när hon och svåger åkte på en liten weekendresa. Kom dit på torsdag eftermiddag, och åkte hem på söndagen.

Det gick bra, Pontus var lite orättvis mot Gustav, men annars höll vi sams allihop. Jag hade planerat massa roligt, bl.a. en skattjakt över hela deras hus, köpt fågelmat och ballonger, så vi hade fullt upp hela tiden. Det var lite nervöst att passa Gustav för första gången under så lång tid, jag hade ju som mest lagt honom ett par gånger och haft honom en halv dag, men han nämnde inte sin mamma och pappa en enda gång.

Det är min lille gospojk det. Han följde efter mig nästan hela tiden jag var där. När jag stod och lagade mat gick han efter med DS i hand, och han skulle sitta i knät så fort det fanns chans.

Söndag morgon låg vi och gosade i sängen, och sen kom Frida och Andreas hem och så hade vi farsdagskalas. Sen skulle jag åka hem till mamma en natt för att hjälpa Becca med läxorna, och vi sa hejdå och så. Men när jag gått ut, kom Gustav ut på trappan med ansiktet helt ihopskrynklat. Jag hade nog varit där för länge helt enkelt, för han ville absolut inte att jag skulle åka,och blev jätteledsen. Efter långa kramar fick jag åka i allfall, men Gustav grät.

Så igår ringde telefonen, och det var -just det – Gustav som ringde. Han skulle säga att han saknade mig, och att han älskar mig, det var så gulligt att jag började nästan gråta själv. Frida berättade att han dagen innan hade suttit vid kvällsmaten och helt plötsligt börjat gråta. Jättemycket, och de trodde kanske att han bitit sig någonstans, eller gjort illa sig, men nejdå – han saknade Fia. De hörde honom när han skulle sova också, ledsen och saknade Fia.

Det var det gulligaste jag någonsin hört.

Fias lille pojk.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på november 15, 2012 i Dag för dag

 

Kommentera

 
