RSS

Living in literary world. Like it here. Will not come out. Do not disturb

01 Dec

Hittade en jättekul program på the interwebs, genom en av mina favoritbloggar, bokhora. Jag har laddat ner det till böcker, men det finns också som musik och film etc. Sidan heter collectorz.com och programmet, som kostar, men som jag nu testar gratisversionen av, låter en leka lite bibliotekarie och smidigt skapa en databas till sina böcker. Since I’m all about the books right now, och hittills bara halvhjärtat fixat ett exceldokument som tar hundra år att skriva in, var detta perfekt. Det räcker att fylla i ett verks ISBN-kod, och så vips så har man all info man behöver. Man kan koppla det till mobilen också och helt enkelt skanna in bokens streckkod, men så långt har jag inte kommit än. Det kostar då. Jag funderar på att köpa det, för det finns riktigt rolig statistik och massa andra funktioner i fullversionen.

 

Funderar på att göra om i min bokhylla. Men saknar inspiration. Jag vill ha fler bokhyllor. Och mer böcker. Massor mer böcker. Men plånboken är det som styr i min värld.

 

Nej, nu ska jag snart sova. Imorgon blir det storstädning inför advent.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på december 1, 2012 i Böcker

 

Kommentera

 
