RSS

Överlevde julafton

25 Dec

Mina nya strumpbyxor gick sönder första gången jag satte dem på mig. Och nej, jag hade inte vassa naglar. Jag ska gå tillbaka med dem och kräva nya, för så fort ska de inte gå sönder.

Men jag fick ha på mig dem ändå, eftersom jag inte hade några andra med mig. Julfrukost med farmor, farfar, en av mina sex fastrar och hennes man, storebror Robert och så lilla Lea. Och såklart Becca som tagit med sin Daniel för första gången över jul. Sen åkte vid hem till Frida och firade jul med hennes familj, och Peters.

Gustav satt i mitt knä när vi såg på Kalle Anka, och så byggde jag ihop hans nya legobrandbil åt honom. Julmaten var god, och julafton är ju den dagen då jag äter köttbullar trots att jag är vegetarian, så det var njutning på hög nivå.

Sen var det julklappar och mina julrim uppskattades av samtliga, och barnen blev glada för sina julklappar. Jag blev också glad, även om jag råkade få två grejer som jag redan hade, men som förhoppningsvis går och byta. Fick tomtar, underkläder, halsduk och lite annat.

Sen åkte vi hem (Gustav sa hejdå till mig fyra gånger… han är lätt för att liksom loopa tankar och tal), och spelade spel.

Överlag var det en bra dag.

Idag däremot är det tråkigt, för Becca åkte med Daniel till Karlstad, och mamma är och jobbar. Så jag sitter och ser på Ronja Rövardotter och ska väl antagligen om jag är duktig och det måste jag vara, plugga litegrand i alla fall.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på december 25, 2012 i Dag för dag

 

Kommentera

 
