RSS

woop-dee-doo

11 Jan

Okej, efter att ha läst två tredjedelar kan jag ju erkänna att Mobergs Utvandrarna inte var fullt så tråkig som jag väntat mig. Men jag gillar ändå inte att läsa böcker under tvång som jag gärna undvikit.

Jag har läst igenom uppsatsen jag ska opponera på och är glad över att redan vid första läsningen hittat något att påpeka, för det vill jag ju. Man vill ju inte sitta där och bara ”Öh, den var bra. Du stavade fel där. Flytta den noten ett tecken åt höger. Tack för mig.”

Och så har jag läst en annan av mina kamraters uppsats (ska läsa tre förutom den jag ska opponera på), och var glad för att den var bra, eftersom jag gillar hon om skrev den. Då behöver man inte vara grym…

Jag har överhuvudtaget varit väldigt duktig med plugg idag. Några kapitel till och sen kan jag så att säga ta kvällen. Ska kanske laga lite mat också. Imorgon ska jag jobba, 8-18.30, och så träffa storebror och brorson Victor på kvällen.

Dessutom snart klar med Brontës The Professor.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på januari 11, 2013 i Böcker, Dag för dag, Litteraturvetenskap

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
