RSS

Opponeringsseminarium

16 Jan

Okej, nu har den största glädjen lagt sig, eller i alla fall lugnat ner sig. Lite då brister jag nästan ut i glada tillrop, men den senaste timmen har jag kunnat hålla dem tillbaka.

Vi gick inte helt oväntat i bokstavsordning, så det var jag som fick börja som opponent, och avsluta som respondent. Hon som jag opponerade verkade nöjd, men jag ångrar att jag var så snäll, för när det var hennes tur att opponera på en annan i vår grupp var hon enligt mig lite för hård. Hon hade nog mått gott av att bli tagen ner på jorden ett litet litet hack. Hon fick föresten vg i betyg sa hon.

Sen fick jag ju sitta och vänta, och då och då komma med små anmärkningar, tills äntligen efter en väldigt lång dag, det var min tur. Det gick ganska lindrigt. Det var till och med så, att det mesta hon hade att komma med, var sådant som hon missuppfattat. Ett par invändningar fanns, som att jag inte förhållit mig tillräckligt kritiskt till mina källor, att vissa termer inte var ordentligt förklarade, och att det var mycket engelska (jag läste ju romanen på engelska). Men sen när examinatorn enskilt träffade oss en och en, sa hon att det minsann inte var något att ändra (det engelska alltså), och hon sa att trots att jag okritisk använt många av källorna, så vägde det upp att jag visat hög ambitionsnivå och originalitet, eftersom jag lyckades ta till mig den ganska svåra posthumanismen och den inte lika svåra men ändå något komplicerade ekokritiken och baka ihop dem till en teori som jag sen höll mig till och använde genom hela uppsatsen, så om jag bara ändrade ett par saker (snabbt fixat, kommer ta itu med dem imorgon eller senast på fredag), så blev det VG.

Min lycka är stor, med andra ord, och jag köpte mig Cheezballz till belöning, och ska resten av kvällen inte göra något vettigt alls. Kanske läsa lite, men bara för mitt eget nöje (Sylvia Plath just nu, The Bell Jar är förvånansvärt bra).

 
2 kommentarer

Publicerat av på januari 16, 2013 i Litteraturvetenskap

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Opponeringsseminarium

  1. lillasyster

    januari 17, 2013 at 10:27

    Om du bara hade fått G hade du säkert ändå köpt en påse cheezeballs, det är ju nu du ska slå till på stort och köpa cheezedoodles! eller en hund.

     
  2. mrsforsberg

    januari 21, 2013 at 05:22

    Stort, stort grattis!🙂 Och jag tycker också du skulle slå på stort nu.😉

     

Kommentera

 
