RSS

Freud i köket

18 Jan

Idag är första dagen på tio (!) dagar då jag inte varit på bibblan och lånat en bok. Så nu är jag redo inför vårens kurser, i alla fall nästan. En bok måste jag lämna tillbaka eftersom den blivit reserverad. Så jag tänkte lämna tillbaka den, och ställa mig i kö direkt, så får jag tillbaka den lagom tills jag måste använda den. Den kostar annars över fyrahundra, och det har jag inte lust med, på en enda bok som jag inte tror att jag kommer använda längre än den aktuella kursen.

Men idag har jag bakat. Det blev bättre än förra gången, så en gång till bara så ska jag nog ha lärt mig att baka gott och inte alltför onyttigt matbröd.

Och så har jag börjat stifta bekantskapen med Herr Sigmund Freud och hans begrepp Kusligt. En stor och tjock bok (men jag ska bara läsa ett kapitel), som jag ju inte får kladda i. Det kan ta lite tid det här…

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på januari 18, 2013 i Dag för dag, Engelska, Litteraturvetenskap

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Freud i köket

  1. Billy

    januari 19, 2013 at 11:20

    Jag trodde du läst Freud för länge sen? På gymn? Du citta honom för mig iaf

     
    • Ias

      januari 19, 2013 at 11:22

      Det var inte det kusliga, utan psykoanalysen.

       

Kommentera

 
