RSS

Saker som underlättar plugg

23 Jan

Idag har jag suttit med en ytterst tråkig bok som heter Introducing English Pronunciation, och lärt mig betoning, vilket jag gissar är bland det minst roliga i hela den boken, så varför vi nödvändigtvis måste börja med det kapitlet, det vet jag inte, det är ju liksom kapitel åtta i boken. Vore det inte liiite mer logiskt att starta på kapitel 1, eller i alla fall 2?

Det följer med cd-skivor. Tillåt mig att imponeras av att en bok som funnits på universitetsbiblioteket i sju år fortfarande har kvar båda sina skivor!

Men hur tråkigt detta kapitel än var, så underlättade skivorna väldigt mycket. Rösten som läser upp meningarna och som man ska härma låter nämligen som Hugh Fraser, alltså Arthur Hastings, ur Poirot. Det är inte han, men det är tillräckligt likt för att det ska bli roligt. Då myser man liksom lite.

Nu tycker jag att jag har pluggat färdigt för dagen, så jag tänker mig något gott till kvällsmat, min nya Tintinbox, och kanske lite Yehoshua till kvällsläsning.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på januari 23, 2013 i Engelska

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
