RSS

Barnlek på universitetsnivå

12 Feb

O: It’s a subject predicative

Jag: It’s not a subject predicative because [insert reason here]

O: No, it is a subject predicative !

Jag: No it’s not!

O: Yes it is!

Jag: Is not!

O: Is so!

Eller nej, inte riktigt så illa lät det när vi satt och diskuterade grammatik. Men det var lärorikt ändå att sitta ner och försöka ta sig igenom det med ett par studiekamrater.

 

Och så fick vi tillbaka vårt Voc/MCT-prov idag som vi gjorde på första dagen, och det gick strålande. Jag var en av två som hade nitton (av tjugo, i betyg) och ingen hade tjugo. Så det känns positivt.

Nej, nu måste jag försöka förstå det här med satsdelarna. Det var ju såååå länge sen jag höll på med det här senast.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på februari 12, 2013 i Engelska

 

Kommentera

 
