RSS

Äntligen äntligen

10 Mar

Efter enormt lång tid, för att vara mig, har jag läst färdigt The Picture of Dorian Gray, av Oscar Wilde. Jag läste den i gymnasiet en gång, men jag kommer inte ihåg allting i den. Jag förväntade mig inte att hitta så mycket av det jag letade efter, dvs Dubbelgångarmotivet, som är ämnet för min lilla uppsats som jag skriver den här terminen, parallellt med Engelskan.

Den är bra. Sjukt bra. Men sjukt ofeministisk, vilket ju som alltid stör mig enormt.

Annars ligger jag så enormt efter i den kursen. Det är tänkt att jag ska spendera hela nästa vecka, den tid jag inte spenderar på engelskan, på att börja skriva uppsatsen, men jag har ungefär 400 sidor att läsa tills dess. Och dessutom fyra lektioner som alla kräver förberedelser.

Dessutom ska jag hem till helgen, eftersom min kära lillasyster fyller år. Vilket ju också betyder att jag måste ta mig tid ur mitt hektiska schema och åka och köpa present till henne,

GAAAH!

 
 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
