RSS

hm hm hm

05 Apr

Åh, vad jag saknar min lilla Gustav. När jag var hemma över påskhelgen var vi hos Peter och Jessica för påskmiddag, Becca hade gjort Påskcupcakes, med påskägg på, men Gustav ville inte ha dem, för det var ju frosting på dem.

”Ska jag ta dem istället?” frågade jag.

”Jaa,” säger han, och så stoppade jag äggen i munnen. Han kommer och ställer sig jättenära – detta är ju inget ovanligt för Gustav som alltid ska va i mitt knä. Jag tuggar och njuter och det går en liten stund, och så tittar han på mig och säger:

”När får jag dem?”

Han, som inte har någon cellskräck överhuvudtaget, trodde att jag skulle slicka av frostingen åt honom.

Han fyller fyra på söndag, och kommer få en målarbok med Mumintrollet av mig. Och en puss eller två eller sju.

Nu är Becca här, för hon ska göra högskoleprov i morrn, och snäll som jag är har jag lovat att gå med, så det bli väl plugg hela dagen med avbrott då hon har raster – och sen hem till Årjäng.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på april 5, 2013 i Dag för dag

 

Kommentera

 
