RSS

Helg

07 Apr

Så då är väl den här helgen över. Efter att Becca gjort högskoleprovet på lördagen kom mamma och hämtade oss hem till Årjäng. I bilen kom vi på att om Becca skulle upp tidigt för att åka till Florens med skolan så var jag också tvungen att gå upp jättetidigt, eftersom jag ligger i vägen för hennes garderob när jag sover i hennes rum, och vardagsrummet ockuperas av vår hemlösa abstinensridna broder. Så det blev till att ringa Frida och fråga henne om hon hade plats, och det hade hon såklart, så jag åkte ut i skogen och sov där.

Det gjorde inte så mycket. Jag fick ju spendera mycket mer tid med Gustav, och Pontus och Amanda. Jag fick för det första det hedervärde uppdraget att natta Gustav, efter hans egen önskning, lille gullunge. Sov i Amandas rum, vilket var jätteskönt, för hennes rum är i sous-terrain-planet, så det var riktigt svalt och behagligt. Vaknade tidigt, och sen gick vi och sjöng för Gustav som fyller 4 år idag. Han fick en målarbok av mig, och sen en prinskrona jag gjorde åt honom av papper och gul krita. Av sina föräldrar (och sina farföräldrar, alltså inte de jag är släkt med) fick han en klätterställning som hans pappa byggt åt honom och en rutschkana. Men det var för kallt för att sätta ställningen i marken, så ungarnas pappa kom på en provisorisk ställning åt kanan, så Gustav kunde inviga den redan idag. Det blev ganska lyckat, och riktigt imponerande att de (bara två gubbar) hann fixa en sån ställning, med stege, på bara en och en halv timma.

Senare på dagen fick han Super Paper Mario till Wii och jag blev grön av avundsjuka. Men inte lika avundsjuk som jag blev på Mario-tårtan hans faster gjort åt honom.

Nu är jag kvar hos mamma och pappa, för jag orkade inte ta bussen. Hur troligt det är att jag kommer orka ta bussen 6.35 i morrn bitti, det får vi väl se.

Glatt födelsedagsbarn:

SAM_2924 SAM_2919

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på april 7, 2013 i Dag för dag

 

Kommentera

 
