RSS

Livet just nu

01 Jul

Det händer lite här.

Jag ligger efter i mitt plugg. Ungefär 20 timmar, så jag ska försöka komma ikapp den här veckan. Men det är kul. Jag läser Dracula just nu som är jätteintressant, speciellt i det perspektiv som kursen ger den.

Idag, första juli, fick jag en inneboende. Hon kommer imorgon på riktigt. Det ska väl bli kul. Vi får väl se hur länge jag orkar ha mitt vardagsrum ockuperat.

Vi (läs: min far) har städat bort fågelskiten från min balkong, och jag har satt upp reflexband, som ska hålla fåglarna borta, vilket hittills verkar fungera, så nu kan jag sitta där och plugga. Eller bara sola. Med solskyddsfaktor 30 såklart. Minst.

Min diskmaskin har åkt nu. 1500 fick jag för den. Förhoppningsvis kan jag lägga de pengarna till mitt vovve-konto eller en annan diskmaskin som jag faktiskt får koppla in.

Jag har sett Rocky Horror Picture Show. Skitbra. Och Magnolia. Ännu bättre.

Och det kommer ett sims 4! Jag tappade hakan och en känsla av glädje spreds sig inom mig. Kan det möjligtvis bli bättre än Sims 3 (lätt bedrift) Kanske bli lika bra som Sims 2 ? (svår bedrift)

Nej, nu kallar soffan, lite Buffy och cheeseballz. Och kanske lite sims…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juli 1, 2013 i Dag för dag, Film, Litteraturvetenskap

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
