RSS

Min TrueBlood-uppsats

04 Aug

Den börjar ta sig nu, till formen i alla fall. Innehållet går det fortfarande segt med.

Men, jag har kommit på underrubriker, som alla ska vara citat ur serien, och jag tror jag har träffat helt rätt.

”Hungry for something else? I remember you having a sizeable… apetite” är första avsnittet och handlar om hur begäret efter sex beblandas med hungern efter att äta, så att behoven blandas i ett sorts kroppsligt köttsligt fysiskt mishmash (fast jag kommer skriva det med bättre ord såklart.)

”That’s nasty talk and I won’t listen to that”, är andra avsnittet och handlar om hur sex framställs som något helt okej, men samtidigt helt fel att hänge sig åt.

”My tastes lie elsewhere” är tredje avsnittet och handlar om hur icke-heterosexualitet konstrueras som ett andra, som något lite konstigt, trots att det finns mängder av HTB-sexuella människor (eller vampyrer) i serien.

Så nu ska jag bara skriva skiten, få ett G och sen njuta av min sommar.

 

Nej just det, det var ju en till hemtenta jag skulle skriva. Och ett diskussionsinlägg som jag fortfarande inte fattar något.

Och jag skulle ju ha skrivit klart min Kusliga-uppsats under sommaren också. Och börjat läsa böcker till höstens kurs och fundera på B-uppsats.

Jag kanske kan få sommarlov i en helg i alla fall? Nästa sommar ska jag bara läsa halvtid tror jag. Det här blev för jobbigt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på augusti 4, 2013 i Film, Litteraturvetenskap

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
