RSS

Doctor Who

16 Jan

Nu ska jag börja om från början igen (eller i alla fall från nystarten 2005), med den nionde doctorn, Christopher Eccleston!

Jag gillar honom. Lite hårdare liksom. Eller är det bara för att han har skinnjacka? Oavsett gillar jag Rose Tyler, min favorit av alla följeslagare, förutom kanske eventuellt Captain Jack Harkness.

Det är liksom dags att titta om nu när jag sett Torchwood, spin-off-serien.

Hade jag varit riktigt nördig nu hade jag beställt hem boxen med den allra första serien, från 1963, som finns till salu på discshop. Vill ha vill ha vill ha, men inte lika mycket som jag vill kunna betala räkningar och andra lyxartiklar som mat.

Men, nu kör vi med de skitläskiga skyltdockorna i första avsnittet…

 
1 kommentar

Publicerat av på januari 16, 2014 i Film

 

Etiketter: ,

Ett svar till “Doctor Who

  1. barabrittiskt

    juni 23, 2014 at 11:23

    Rose är bäst. Dessutom har den omgången en respekt för Nordengland.🙂

     

Kommentera

 
