RSS

Nytt hemma

17 Mar

Idag fyller min kära lillasyster 20 år, så dagen till ära var vi på Ikea, systemet och lunch på Max. På Ikea är de inte så bra på matte just nu, och de tror att 63% avdraget pris på en soffklädsel som kostar över tusen kronor är 129:-, så jag kom hem med ny soffa (typ). Lila:

DSC_0009

Sen var jag tvungen att göra om i bokhyllan. Av två orsaker. Först och främst var där fullt, och jag köpte en halv hylla med böcker på bokrean, så de behövde plats. Därför gjorde jag dubbla rader på två hyllor och gömde böcker jag nog inte planerar läsa inom närmaste året, men ändå inte vill packa ner. Så då fick jag plats för den andra orsaken. En jag-har-tagit-examen-och-måste-skryta-eftersom-jag-är-först-i-familjen-med-en-kandidatexamen-hylla, med kunskapens äpple i mitten, som jag fick från KAU på examenshögtiden i lördags. Och så lite böcker som jag känner är särskilt viktiga som här får en liten spotlight.

DSC_0011

Och här är bevis på mitt bevis.

DSC_0012

Magisterexamen i Litteraturvetenskap nästa!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på mars 17, 2014 i Böcker, Dag för dag, Litteraturvetenskap

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
