RSS

Förslitningar av kropp och själ

20 Mar

Jag slits mellan min badrumsbok och min sängbok, mest för att de är så olika. Badrumsboken är en roman av Paul Auster (ja, jag läser nutida romaner också) som måste förbli min badrumsbok för annars skulle jag bara läsa och läsa tills den tar slut. Nu hålls den till ett rum i lägenheten och spiller inte ut över annan tid.
I sängen läser jag Arthur Conan Doyle, men inte en Sherlock Holmes, och de är ju som dag och natt dessa författare, så efter fem tio minuters läsning på toaletten kommer jag och lägger mig och det behövs några minuter innan jag kan hoppa in i nästa roman. Men jag tar mig tid att läsa och det är huvudsaken.

Jag har en skön dygnsrytm.

Jag ska nog flytta.

Jag vill inte fylla år nästa vecka och har ångest över hur dyrt kalaset som jag och Becca ska hålla på lördag har blivit. Jag har ångest inför chokladganachen jag ska göra imorgon.

Jag stresspluggar. För mycket att göra och fortfarande tio dagar tills det är klart och jag får ta mig lite ledigt.

Jag vill hångla med nån eller så. Nån som är bra.

Jag har en roman inom mig, men ingen tid att locka fram den. Den gömmer sig fortfarande.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på mars 20, 2014 i Böcker, Dag för dag, Plugg

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
