RSS

Kvällsläsning

22 Nov

Just nu läser jag facklitteratur till kvällsläsning.

Inte för att jag vill, snarare tvärtom, utan för att jag liksom inte har så mycket annat val liksom. Det blir lite så när man ligger efter i uppsatsskrivandet och december kommer närmare och närmare som en stor mörk klump på horisonten.

Inte för att jag hade fått välja min läsning om jag fick läsa skönlitteratur istället. Nejdå, jag har allt lite skönlitterär läsning till min uppsats att göra också.

Men jag läser i alla fall Från Fabler till Manga för min handledare sa att det var viktigt att fundera över bokens genre, vilket jag inte säger var en dum idé, bara att jag önskar att det hade varit en lättare och kortare bok att ta mig igenom.

Vad jag egentligen vill läsa är ju årets Nobelpristagare eller nåt.

 
1 kommentar

Publicerat av på november 22, 2014 i Böcker, Litteraturvetenskap

 

Etiketter: , ,

Ett svar till “Kvällsläsning

  1. Monir

    november 24, 2014 at 09:05

    Känner med dig, uppsatsskrivandet kan vara lite mycket i december! Nobelpristagaren är rolig att läsa, han är bra på att fundera kring minnets testamente (i alla fall i Dora Bruder som är den enda jag läst av honom!).

     

Kommentera

 
