RSS

Advent!

30 Nov

Idag är det första advent! Inte för att adventsstöket är färdigt eller så, men det ser i alla fall snyggt ut i köket, där vi rentav har klätt granen.

Efter över en månad med vaknande efter tolv eller i alla fall bara strax innan så har jag äntligen lyckats fixa så jag vaknat vid åtta, som är den tid jag vill vakna. Köpte en klockradio igår som skulle väcka mig lite sådär lagom hårt, så jag inte somnar om igen alltså, men vaknade faktiskt några minuter innan den började spela P3 imorse. Seger mot sömnen alltså! Hoppas det kan hålla i sig, eftersom plugg och allt annat fungerar så mycket bättre när jag kommer upp på morgonen.

Seger över sockersuget får man väl också annonsera. Jag var sjuk, och när jag var sjuk gick jag ner i vikt och tappade lusten efter cheezballs och när jag sen blev frisk försökte jag ändra på några av mina sämre vanor, och det fungerade. Men jag vill ha godis, det är inte det jag menar, suget är inte borta, men det kontrollerar inte vad jag köper eller ens om jag ska gå och handla. Babysteps liksom.

Idag blir det uppsatsplugg, en sväng på stan för att höra Becca sjunga på torget med köret, och ikväll förhoppningsvis lite adventspyntande i mina egna fönster. Och gardinbyte.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på november 30, 2014 i Dag för dag

 

Etiketter:

Kommentera

 
