RSS

Dagsarkiv: juni 17, 2010

Young Forever

Young forever är en cover av Forever Young (Alphaville), framförd av Jay-Z och Mr. Hudson.

En bra cover. Början, och refrängen är som originalet, och Jay-Z’s text till resten är lite som en ode till Forever Young, smart och smått kritisk.

So we livin life like a video
Where the sun is always out and you never get old
and the champaign is always cold
and the music is always good
and the pretty girls just happen to stop by in the hood
and they hop they pretty ass up on the hood of that pretty ass car
without a wrinkle in today
cuz there’s no tomorrow
just a picture perfect day
that last a whole lifetime
and it never ends
cause all we have to do is hit rewind

Rekommenderas

 
3 kommentarer

Publicerat av på juni 17, 2010 i En bra låt

 

Etiketter: , ,

Miljöpartiet

Jag ska rösta på miljöpartiet.

Och därmed basta.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juni 17, 2010 i Random thoughts

 

Etiketter:

gnällspikar och gullungar

Idag var en jobbdag, vilket innebar sex timmar, fem i kassan, tre som förste kassör och ungefär hundra saker jag inte hann. Men jag hann i alla fall lära upp en av mina arbetskamrater så hon kanske lyckas hålla kassaskåpet ordning och reda, och eventuellt är det inte tusen fel när jag kommer tillbaka efter semestern. Jobbiga kunder som inte kan betala med kort, och gnäller när de inte kunde få norsk växel tillbaka.

Sedan bar det iväg till storasyster för att få pannkaka, och sedan passa hennes tre gullungar till straff.  Mina favoriter bland gullungarna faktiskt. Förhoppningsvis kommer svåger snart, så jag får gå hem och fortsätta med min storstädning, och se en film. Bowling for Columbine kanske.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juni 17, 2010 i Dag för dag